Pagina's

maandag 20 september 2010

In gang schieten

Vandaag was ingangschietdag.
Praktische modus.
Daar ben ik goed in.
(in dingen starten,
ze afmaken iets minder)

Instanties gebeld.
Wat met moederschapsverlof?
Wat met eigen zaak?
Waar me aanmelden?
Verzekeringen?

Het valt me op
hoe gemakkelijk ik nu
beslissingen neem.

Motor? Schorsen en stallen.
Eigen zaak? Houden.
Solliciteren? Hou es op.
Katten?
Eh... dat is een lastigere.
Nee, die blijven natuurlijk.

Dan de straat op.
Naar de mutuwaliteit.
Informatie!
Dompel mij onder!
Met een caddie vol brochures
en een fruitshake in de hand
even langs de Hema.

Een borstvoedingsworst.
Had ik zelf al 100x getipt
aan aanstaande mama's
nu wil ik er zelf één!

Dromen bij al die leuke designtjes
die ik eigenlijk stiekem
al heel lang voor mezelf wou.

Nu en dan zal ik
me er wel eentje kado doen
tegen dat Pruts groot is
is de mode weer anders
en dit vind ik nu gewoon leuk!

Op de tram.
Stond die mevrouw
nu echt op voor mij?
Aai over de bult.
Trots.
Hihi.
Goedkeurende prutteltjes
uit de voorsteven.

Bekaf in de zetel geploft
brochures lezen
mamaforums bekijken
websites verzamelen
proberen het hoofd op hold
te zetten,
een onmogelijke taak.

Maar die worst?
Wat een aanwinst!!!
Zalig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten