Pagina's

maandag 27 september 2010

Opluchting

Plof in de zetel.
Opgelucht.
Het dringendste 
is geregeld.

Kreeg goed nieuws
uit het opvangfront
(bammetje zijn
heeft voordelen)!
De belangrijkste mensen
zijn ingelicht.
De mails en reacties
zijn hartverwarmend!

De traankanalen
kregen het zwaar.
De glim(lach)spieren
overigens ook.

Nu dus tijd 
voor zwanger zijn!

Zondag is mijn moeder
komen helpen
de nesteldrang slaat toe
en nu ben ik nog mobiel
en energiek (genoeg).

Veel om over na te denken
hoe babyproof ik mijn huis?
Wat doe ik met mijn twee
wandelende haarballen?
Etc.

En ja: ik moet me intomen.
Fratsen als zetels halen bij Ikea 
vorige maand
zijn even verleden tijd.


(Al roep ik ter verdediging
dat ik bij deze kunstvertoning
vooral 
zwaartekracht en
fysica liet werken
aangezien ik al tijden
bij het minste
buiten adem ben)

Ik zal moeten leren
om hulp vragen…

Maar laat mijn eerste volzin
als peuter nu zijn geweest:
“Ik kan dat zelf!”

Dat wordt een harde noot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten