Pagina's

dinsdag 18 januari 2011

Kentering?

En dan zet je je verhaal
op 9maanden.com
en krijgt ongelooflijk veel
reacties en verhalen.
Zo herkenbaar.

Je leest grotere horror
en toch mama's die 
het hebben gehaald.
Dat geeft moed.

Voor de allerlaatste poging.
De allesofnietsmarathon.
Relactatie. 

Rosa aan de borst, 
wanneer ze maar vraagt.
Bijvoeden afbouwen.
Huid-op-huidcontact.
Veel rust. 
Samen zetel of bed in dus.

Na twee dagen "tetteren"
-waarvan de eerste dag
de regelrechte hel, 
absolute uitputtingsslag,  
maar de tweede zalig, 
lekker bloot liggen suffen in bed-
kan ik spreken van succes!!!

Rosa drinkt steeds vlotter
bijvoeden wordt steeds minder
kolven gaat veel vlotter
en moeder en dochter
zijn duidelijk 
dik content.
En weer uitgeruster. 

Gisteren geen huiluurtje.
Geen gekrijs. 
En mama kan nu
super genieten
van de duizend snoeten
die dat meisje trekt.

Of gieren wanneer Roosje schrikt
en die armpjes wijd open gaan.
Hilarisch!

13 opmerkingen:

  1. Hoeraaaaaa!
    Fijn voor jullie :-)))
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. je kan niet geloven hoe opgelucht ik ben dit te lezen na je eerdere mamalijntje hierover. alles wat er niet gedaan mag worden om een succesvolle borstvoeding te starten werd jou wel aangedaan. gelukkig bestaat er toch ergens (en vooral op 3maand en dergelijke fora) een borstvoedingsmaffia die gedreven de JUISTE adviezen geeft, hoe hard flesmama's daar soms op vloeken. (niks tegen flesvoeding hoor, alleen nu ja, gewoon, borstvoeding is echt natuurlijk en goed voor een mensenkind). echt, als je melk en Rosa vertrokken zijn, gaat het makkelijker. er komen nog zware tijden en moeilijke dagen, maar na de eerste weken gaat het gewoon vanzelf! succes en sterkte!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog met flinke ups en downs hoor, gisteren had ik bijna GEEN melk meer (stress, moe?) dus heel veel flessemelk moeten bijgeven…
    Maar heb nu al een dag Galactocyl genomen en weer dikke ronde melkborsten. Maar nu heeft Roosje drink-driftbuien OF ze valt gelukzalig in erg diepe slaap aan mijn borst na amper 10 slokken… zucht, het is altijd wat ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gewoon volgen in wat zij aangeeft hé. als ze na 10 slokken gaat slapen, ga mee slapen, wil ze heel de rest van de dag drinken, laat haar drinken. 'geen melk' heb je écht niet. op dag 10, rond de derde week en rond de zesde week heb je de regeldagen dat het lijkt dat er geen melk komt maar dat Roosje eigenlijk de productie omhoog moet halen voor haar groeiende behoefte. aanleggen dus (en zo min mogelijk flesvoeding bijgeven). vertrouw op je lichaam, dat wil de stress ook al wat doen verminderen. als het voeden met dat Acupje moeilijk gaat, probeer dan eens op je rug te gaan liggen in bed, met ontbloot bovenlijf en Rosa op je buik te leggen, liefst ook enkel in een pampertje, ze zal zelf naar je tepel kruipen/bewegen en hem vastpakken. én het is voor jou minder inspannend als houding. eventueel kussentje onder het hoofd dat je natuurlijk wel comfortabel ligt. mij hebben ze dat aangeraden toen ik, toen Lotte 4 weken was, met beide polsen in de gips zat en dus onmogelijk op een gewone manier kon voeden. het werkt (vooral goed bij kleine borsten en in mindere mate bij mij, maar dat is voor jou niet zo belangrijk)...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. inderdaad, ze is 200 g bijgekomen op paar dagen tijd, dat was het dus! Stom dat ik heb bijgevoed dan (maar was nodig of mijn trommelvliezen gingen eraan), maar toch: ze drinkt nu wel vlot en lijkt voldaan na haar drinkbeurt…
    Dat buikdrinken heb ik al paar x geprobeerd, maar nog niet helemaal optimaal, misschien is ze nog wat klein: ze trekt bijna de hele tepel eraf in haar pogingen haar hoofdje te verleggen :))

    Liggend op de zij is met een A-cup ook niet evident. Al ben ik toch al 2x wakker geworden met een tutterende babbie, dus het kan wel :))

    Madonna achterovergeleund gaat tot hiertoe het beste, maar experimenteer en zoek opt internet ook nu en dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Joepie!!! De buikligging is een eigen creatie geworden, super relaxt (ben zelf mee in slaap gesukkeld). Moest wel. begin serieus last te krijgen van mijn schouders… 7x per dag anderhalf uur in die houding… ja dat vertellen ze er ook niet bij he :p

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben in de eerste 6 maand een paar keer langs de osteopaat geweest voor mijn nek en schouders. Drinkt Roosje maar 7x per 24 u? Da's niet veel! Bij Arwen was het in die periode nog zeker 8 keer, maar er zijn ook baby's die dan nog 12 keer per 24 u drinken.

    Ik heb heel veel gehad aan de houdingenpagina op borstvoeding.com. Gek genoeg had ik tot ik die las er niet bij stilgestaan dat ik onder de categorie: grote borsten viel, hihi. Altijd een B cup gehad, en dan ineens een E, mentaal was ik nog niet omgeschakeld. Daar heb ik ook serieus mee gesukkeld in het begin. Maar grote borsten zijn eens je het onder de knie hebt wel handig om liggend te voeden.

    Bij kleinere borsten schijnt het te werken als je het hoofdje van de baby op je bovenarm legt, heb je dat al eens geprobeerd?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga vanmiddag naar kinderarts, vermoed spruw. Ze eet heel lastig, maar is wel sneller voldaan en vraagt iets vaker kortere sessies. En heeft veel last van krampjes. Osteopaat volgende week, ze heeft een nekje dat niet vlot naar rechts wil draaien (gevolg van de zuiger?). Dat geeft ook aanlegproblemen soms, als ze gespannen is.

    Niet ernstig, maar better safe than sorry he ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. En, wat zei de KA? Arwen en ik hebben ook spruw gehad, en hele hardnekkige infectie. Met daktarin ging het ook na een maand nog niet over, dus uiteindelijk in NL Gentiaan Violet besteld. Arwen 1 week een paars mondje en ik 1 week paarse tepels, en toen was het over ;-).

    Die voorkeurshouding van Roosje zou idd door de zuiger kunnen komen. Het zou goed kunnen trouwens dat ze daarom zo hard en vaak weent.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nele: geen spruw, wel reflux. Heb Gavoscin voorgeschreven gekregen, maar zolang ze er geen harde last van heeft zal rechtop houden en kussen onder bed volstaan, tot ik volgende week osteopaat heb gezien. Ik heb gisteren 1 dosis G gegeven, maar ze keek zoooooo ongelukkig dat ik dacht dat ze toch echt nog wel wat jong is om er zomaar medicatie in te kappen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. De osteopaat kan daar idd ook voor helpen, want die reflux zou ook kunnen samenhangen met die blokkage in haar nekje. Ik vind zelf dat ze nogal snel Gaviscon en aanverwanten voorschrijven aan baby's, dus ik kan je goed begrijpen. Ik ga met Arwen altijd gewoon naar mijn huisarts, da's er eentje die niet gauw iets voorschrijft. Dan weet ik zeker dat ze niks krijgt wat ze niet nodig heeft. Naar welke osteopaat ga je haar meenemen?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ni lachen, maar de mens heet Filip Winter :)
    Aangeraden door vroedvrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha! Sorry, maar daar moet ik toch wel even mee lachen ;-).

    BeantwoordenVerwijderen